Východní válka
pravidla
pravidla
Základní pravidla (nejen) boje
aneb svaté patero jak být člověkem
Kdo nečte pravidla je vůl.
Kdo nedodržuje zákony ČR, je vůl.
Kdo v lese zapaluje oheň, kouří, nebo nechává bordel, je vůl.
Kdo neposlouchá pokyny organizátora, je vůl.
Kdo nastoupí do boje ožralej, je vůl.
Nejdůležitější pravidlo
Kdo je vůl, jede domů.
Pravidla louky
Parkovat smíte tam, kde vám na místě určí organizátor.
Stanovat smíte tam, kde vám na místě určí organizátor.
Panuje přísný zákaz zakládání vlastních ohnišť. Na louce jsou dvě již vyhrabaná, o které se můžete podělit, nebo si můžete donést vlastní přenosné ohniště.
Historické stany a ležení jsou vítané, ale je to super frajeřina, ne povinnost.
Pravidla průseru
V případě, že je z jakéhokoliv důvodu nutné zastavit boj či jakoukoliv akci, platí pravidlo RUDÁ STOP! Když toto uslyšíte, okamžitě přestanete dělat, co zrovna děláte a koukáte, co se děje.
Pokud dojde ke zranění, tak průser oznamujete hlasitým ZDRAVOTNÍK! Prosím, používejte opravdu toto heslo, žádný felčar, doktor nebo podobnou zkomoleninu. To by si někdo mohl vyložit za váš pokus o role play a… asi víte, kam by to mohlo směřovat.
Pravidla bitvy
Obecná pravidla boje, zbraní a zásahových ploch
Bojuje se pouze organizátorem schválenými replikami zbraní jak chladných tak palných, které jsou dostatečně měkčené a splňují parametry akce.
Píky - píky by měly být dlouhé alespoň 3m. Maximální délka by pak neměla překročit 3,5m. Ideální jsou například píky pro B5A o délce 3,1m.
Muškety - muškety budou povoleny pouze na principu potatogunu/loktarky (žádné petardovky!). Vyvarujte se atypickým konstrukcím, jako vícehlavňové zbraně, zadovky a podobně. Pokud máte zadovku, používejte ji jako předovku.
Poboční zbraně - poboční zbraně jsou pouze jednoruční. Mohou to být různé rapíry, meče, tesáky, katzbalgery nebo šavle. Nejsou limitované nijak velikostí, parametry by měly odpovídat svým reálným předlohám.
Ostatní zbraně - Zbraně, které vybočují z výše zmíněné trojice (např. halapartny či pistole), můžete najít u velitelů nebo atmosférických rolí.
Děla - ve hře se objeví i děla na principu potatogunu.
V boji prosím dodržujte bezpečnost. Chceme se pobavit, ne se zranit.
Platné zásahové plochy jsou dle ASF, tzv velký neoprén. Hlava, krk a rozkrok jsou pro chladné zbraně zakázané zásahové plochy.
Boj zde není kekel! Vyvarujte se prosím tvrdých soubojů, jako jsou různá strhávání na zem, údery jinou, než měkčenou částí zbraně, srážení soupeře a podobně.
V boji s palnými zbraněmi se prosíme snažte nemířit na hlavu a rozkrok, ale chápeme, že od určité vzdálenosti je loktarka velice nepřesné zařízení. Loktarkou proto platí zásah do jakékoliv části těla.
Zásah odraženou koulí z loktarky neplatí.
Zásah loktarkou do zbraně necháme na vyhodnocení zasaženého dle situace. Pokud si myslíte, že vás vaše puška či píka ochrání před kulkou, tak neochrání. Takže si zkuste promítnout čáru, kam by ta koule letěla, kdyby vám nenarazila do zbraně, a pokud by skončila ve vašem těle, tak si zásah přičtěte. Nepřátelského mušketýra to potěší a vás taky, protože po vás nebude muset střílet znovu a bolestivěji.
Zásah dělem platí bez pardonu, ať už odražený, či přímý, do zbraně, boty, hlavy, i do oděvu. Je to dělo. Vy jste mrtvola.
Armádní role
Regimentální role
Pikenýr
je vybaven povinnou přilbicí a zbrojí dle vlastního uvážení, píkou a poboční zbraní
Mušketýr
bojuje beze zbroje, je vybaven mušketou a poboční zbraní
Speciální role
Velitel
je vybaven zbrojí a přilbicí dle vlastního uvážení, halapartnou a poboční zbraní
Dělostřelec
bojuje beze zbroje, je vybaven poboční zbraní
Vlajkonoš
je vybaven zbrojí a přilbicí dle vlastního uvážení, třímá standardu armády, je vybaven poboční zbraní
Drtivá většina z vás bude ztvárňovat role Mušketýrů a Pikenýrů, na které se vztahují pravidla regimentů.
Životy a zbroje
Hrajeme životový systém, kdy každý z vojáků má předem určený počet životů. Pokud životy vojáka klesnou na nulu, tak je voják mrtvý a odchází na bod oživení.
Voják má tolik životů podle toho, kolik má na sobě zbroje a jakou roli v armádě zastává.
Mušketýr - 1 život
Mušketýr s pěkným kostýmem - 2 životy
Pikenýr s helmou - 3 životy
Pikenýr s pěkným kostýmem + 1 žvot
Pikenýr se železnou zbrojí + 1 život
(pěkný kostým pikenýra v kroužkové zbroji s helmou tedy dohromady dá 5 životů, což mu umožní vydržet tři zásahy z loktarky)
Dělostřelec - 1 život
Vlajkonoš - 3 životy
Velitel - imunní na střelbu, v boji na blízko má 1 život
Zbraně a zranění
Každá zbraň ve hře dává při platném zásahu zranění za určitý počet životů.
Chladné zbraně způsobují zranění za 1.
Muškety způsobují zranění za 2.
Dělo s pevnou municí způsobuje zranění za smrt. (a to i odrazem a i v případě zásahu do zbraně či volné části oděvu)
Dělo s kartáčovou municí způsobuje zranění za 2 každým míčkem, který vás zasáhne. (pokud se nemůžete dopočítat, kolik míčků vás trefilo, tak to bylo určitě dost a vy jste mrtvola)
Transport mrtvých
Aby se bezpečně odlišilo, kdo bojuje a kdo už je mrtvý, mrtvoly pochodující na mrtvoliště musejí mít pořád jednu ruku nad hlavou.
Mrtvoly se navíc snaží všemožně nezavazet a nenarušovat střet. A to i za cenu, že si budou muset trochu zajít a k oživení to vzít oklikou okolo bojiště.
Mrtví dělostřelci táhnou dělo sebou na bod oživení.
Oživení
Většina střetů na hře pracuje s mechanikou oživení, kdy se můžete po smrti znovu vrátit do probíhajícího střetu. Oživení se provádí u stranového orga. Jak regimenty, tak ostatní role mají svá vlastní pravidla pro oživování.
Pravidla Regimentů
Koherence regimentu
Každý Mušketýr a Pikenýr žije, chodí a bojuje spolu se svým regimentem. Podle role tvoří regiment 6 - 21 vojáků stejné role. Není povoleno míchat role v jednom regimentu.
Jakmile se voják vzdálí od zbytku regimentu dál, než na dva kroky, okamžitě umírá!
Pohyb regimentu
Regiment se musí vždy a za všech okolností pohybovat ve tvaru. Regiment může v rámci pohybu jen pochodovat, nebo se pohybovat lehkým poklusem. Žádný regiment nedokáže udržet formaci v plném běhu či sprintu.
Střelba regimentu
Střílí se zásadně ve stoje.
(pravidlo je z důvodu bezpečnosti, kdy střelec přední klečící řada mušketýrů hrdinně kryje rozkroky svých druhů v druhé řadě vlastními obličeji, nebo vykukující mušketýr zpoza barikády opět může dostat zásah jen do obličeje)
Taktické variace střelby nejsou nijak omezeny, takže co si nacvičíte a vymyslíte, to můžete dělat, pokud dodržíte pravidlo střelby ve stoje a pravidlo koherence regimentu.
Střelba na vzdálenost kolem pěti metrů musí směřovat zásadně na nohy nepřítele a nikam jinam.
Střelba na vzdálenost, na níž na vás dosáhne píka je naprosto nepřípustná.
Příjmání střelby v regimentu
Střelám se neuhýbá! Pro vojáka je stejná čest v bitvě vyhrát i padnout.
Zásah jako vždy uznává zasažený, ale je silně doporučeno, pokud máte pochybnosti, zásah uznat. Je lepší být mrtvý, než munchkin.
Boj na blízko
V boji na blízko dbejte opatrnosti a snažte se odhadnout, jak moc je obrněný váš protivník. Když má slušivou kamizolu a klobouček, tak ho prosím bijte mírněji, než jeho opancéřovaného kolegu.
I v boji na blízko platí pravidlo koherence regimentů.
Bojovat na blízko mohou všechny role.
Smrt v regimentu
Každý voják, který je zabit, dá tuto skutečnost jasně najevo a to dle situace. Pokud je vojákova smrt součástí přestřelky mezi dvěma regimenty mušketýrů, je záhodno smrt pěkně zahrát a svalit se na zem.
Pokud smrt vojáka nastává blízko probíhajícího, nebo začínajícího boje zblízka, tak se na epickou smrt vykašle, zvedne alespoň jednu ruku nad hlavu a opouští bojiště jak nejrychleji to jen jde. Nezavazet je důležitější, než být hezký.
Zánik regimentu
Regiment automaticky zaniká, když všichni členové zemřou, nebo pokud je naživu jen poslední voják.
Pokud je v regimentu zabita nejméně polovina vojáků, může jeho seržant, nebo jiný velitel nařídit regimentu ústup. Regiment tímto zaniká, vojáci dají jednu ruku nad hlavu a neprodleně odcházejí na oživovací místo.
Oživení regimentu
Individuální vojáci se sami ne oživují. Oživení probíhá zásadně po celých regimentech. Aby se mohl regiment oživit, musí nejprve zaniknout, ať už chrabrou smrtí všech vojáků, nebo ústupem.
Teprve až bude celý regiment nastoupený na oživovacím místě, může dojít k oživení regimentu na pokyn stranového organizátora.
Z pravidla o oživení regimentu mohou a budou existovat výjimky v rámci jednotlivých střetů. Pokud taková vyjímka bude v rámci střetu používaná, stranový org vás o tom dostatečně informuje.
Speciální role
Dělostřelectvo
Dělostřelci se nesmí vzdálit dva kroky od svého děla. Pokud tak učiní, okamžitě umírají.
Když dělostřelci zemřou, táhnou své dělo na bod oživení sebou.
Velitelé
V armádě mohou být až tři velitelé. Vrchní velitel a jeho dva maršálové. Z pravidlového hlediska v nich není rozdíl, ten je pouze v hierarchii velení.
Velitel se může pohybovat po bojišti úplně libovolně.
Libovolně se může zapojovat do střetů, ale je to silně nedoporučeno.
Oživuje se samostatně na oživovacím bodě.
Vlajkonoš
Vlajkonoš se na začátku střetu připojí k jednomu regimentu, se kterým pak po celý střet bojuje.
Pokud vlajkonoš v boji padne, je povinností jiného člena regimentu zaujmout jeho místo.
Pokud regiment zanikne tím, že jsou všichni jeho členové zabiti, vlajka zůstává ležet na zemi.
Pokud regiment zanikne tím, že ustoupí, a někdo v tu chvíli vlajku třímá v ruce, regiment ustupuje i s vlajkou na bod oživení.
Vlajkonoš se oživuje s regimentem, ke kterému byl přidělen.
Opevnění
V některých střetech se budou vyskytovat dřevěné barikády zhruba do výšky pasu.
Barikády jsou nepohyblivé překážky. Nesmí se přemisťovat, ale může se přes ně střílet či bojovat.
Mušketýr za barikádou se může za opevnění schovat v průběhu nabíjení, ale když chce střílet, musí se postavit. Není možné, aby nechal venku jen hlavu a pušku.
Pikenýr za barikádou může píkou normálně bojovat, jen musí dbát zvýšené opatrnosti, aby sebe či někoho jiného na barikádu nepovalil. Pikenýr také musí bojovat ve stoje. Nelze jen klečet a bodat píkou.
Ničení opevnění
Jediná věc na světě, která je schopná zničit barikádu, je pevná střela z děla. Pokud si všimnete, že do vaší barikády střelilo dělo, tak barikádu před sebe opatrně položte, pokud to již před vámi neudělal organizátor.